Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Oświadczenie w sprawie dostępności

Gminy Lubin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Lubin

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem

Część plików nie jest dostępnych cyfrowo (skany, PDF). Są to min. niektóre: zarządzenia Wójta, ogłoszenia i obwieszczenia, zapytania i interpelacje radnych, informacje o zbyciu nieruchomości.

Treści nieobjęte przepisami

Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenia majątkowe oraz zapytania i interpelacje radnych wypełnione odręcznie.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:

Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Strona internetowa została sprawdzona na zgodność ze standardem Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AA (zgodnie z wymaganiami ustawy z 4 kwietnia 2019r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).

Do sprawdzenia użyto programu SortSite Pro.

Ponadto została przeprowadzona weryfikacja odtwarzania treści i nawigacji po stronie, z użyciem czytnika ekranu NVDA.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy, w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Treści, które nie zostały przez Urząd Gminy Lubin nabyte lub na jego rzecz wytworzone. Załączniki do uchwał będące mapami posiadają teksty alternatywne.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy przed końcem 2025 zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej.

Wygląd

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
Ułatwienia dla osób niewidomych

Serwis zawiera udogodnienia wprowadzone pod kątem czytników ekranów. Skrócone menu pozwala na przeskok do poszczególnych części ekranu, unikalne tytuły stron umożliwiają rozróżnienie każdej strony, zdjęcia i grafiki mają alternatywne opisy, a linki tytuły opisujące dany odnośnik bardziej szczegółowo.

Za pomocą skróconego menu można dostać się bezpośrednio do:

  • treści
  • menu ułatwień dostępu
  • menu głównego
  • mapy strony
Dostępność na urządzeniach mobilnych

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

Pomoc w nawigacji

W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy kombinację klawiszy:

Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy:

Skróty klawiszowe

Skróty klawiszowe dostępne w obrębie serwisu:

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Moniki Siwak

e-mail: siwak@ug.lubin.pl, tel. 76 8403-149.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.


Zgłaszając takie żądanie podaj:
  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób.
Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Wójt Gminy Lubin,
  • Adres: ul. Księcia Ludwika I 3, 59-300 Lubin,
  • email: kancelaria@ug.lubin.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna siedziby Urzędu

Urząd Gminy Lubin przy ul. Księcia Ludwika I 3:

  1. 1. Do budynku prowadzą 2 wejścia: główne od strony ulicy Księcia Ludwika I (drzwi jednoskrzydłowe z uchwytem) oraz drugie (drzwi jednoskrzydłowe z uchwytem) – boczne od przystanku autobusowego, do którego prowadzi pochylnia z poręczami. Wejście boczne do budynku nie posiada barier architektonicznych. W budynku jest winda. Osoby z niepełnosprawnością ruchową swobodnie mogą się poruszać po budynku z dostępem do wszystkich pomieszczeń. W razie konieczności pracownicy z biur z wyższej kondygnacji schodzą do klienta, wezwani za pośrednictwem pracownika Kancelarii.

  2. W korytarzu wejścia głównego do budynku znajdują się:
    • trzystopniowe schody z poręczą prowadzące na klatkę schodową (I piętro) oraz na parter przez jednoskrzydłowe ręcznie otwierane drzwi,
    • tablica z widocznymi i czytelnymi informacyjnymi dla klientów Urzędu.
  3. W Urzędzie nie ma oznaczeń w alfabecie brajla oraz w druku konstrastowym. Oznaczenia biur w druku powiększonym dla osób słabowidzących umieszczone są na tablicach informacyjnych podwieszonych pod sufitem.
  4. Na parterze budynku, w pok. 3 znajduje się Kancelaria, gdzie można uzyskać podstawowe informacje odnośnie możliwości załatwienia sprawy w Urzędzie.
  5. W budynku, na parterze przy bocznym wejściu do budynku, znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
  6. Przy budynku znajduje się plac, na którym jest możliwość pozostawienia samochodu na czas załatwienia spraw urzędowych, po uprzednim pobraniu biletu przy wjeździe.
  7. Do budynku oraz jego pomieszczeń możliwe jest wejście z psem asystującym, bądź psem przewodnikiem. Nie ma ograniczeń w tym zakresie.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W kancelarii urzędu znajdującej się na parterze budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.
W budynku funkcjonuje system nawigacyjny dla osób niewidomych i niedowidzących oparty na znacznikach (dźwiękowy opis przestrzeni) oraz pętla indukcyjna. Osoby niedowidzące mogą skorzystać ze szkła powiększającego.